Congrat to Salma

Semalam pasti ramai yang duduk depan TV tengok Final Mentor. Aku pun tengok gak, tengok opening jer lepas tu TV tengok aku. Awal pagi aku tanya dgn mak aku siapa menang? Selamba jer mak aku jawab. Entah, ngantuk sangat. Tak tengok habis. Apa2 lah mak. Selalunya bukan you yang tengok TV, TV yg tengok you kat depan tu.

Pagi ni usha gak la blog-blog lain. Official Salma protege Erra Fazira menang dengan 85 markah, jauh tinggalkan Shiha dan Iqa and markah paling banyak daripada undi SMS peminat.

Masa Salma tak dapat masuk final last week lepas tu TV3 dengan baik hati bagi 3 orang masuk final aku dah dapat agak minah ni mesti menang punya. Ini org panggil taktik untuk pancing undi. Sebab kalau Salma tak masuk final, off course Shiha boleh menang mudah. Jadi tak banyak ler undi masuk. Kalau Salma masuk final sudah pasti peminat Shiha pun undi banyak dan macam tu gak dengan pengundi si Salma ni. Siapa dapat untung? TV dan sponsor. Satu undi tu 50 sen beb. Memang tak byk bagi rakyat Malaysia yang ramai kaya-kaya. Cuba you kira kalau ada 500 000 undi. (500 000 X 0.50 = 250 000). Satu malam boleh dapat banyak tu dari undi jer. Jadi hadiah RM100 000 tu siput jer.

Kemana pegi juara ni nanti? Dah 5 musim Mentor ni. Aku kenal 3 jer termasuk Salma. Mentor 1 dan 2 entah pergi mana. Mohd (Juara musim 4) tenggelam jer. Yg agak berjaya cuma si Black sorang jer. So Salma ni nanti nak pergi mana? Penat jer peminat mengundi. Dah menang terus tak timbul2. Pelaburan pengundi ni mcm tak berbaloi jer. (Bagi aku ler). Tapi kalau uol tak kisah berhabis duit aku tak de hak nak persoalkannya. Tapi itu ler yg aku nampak.

To Salma congrat. Selamat menjadi artis...

1 comment:

Cik Ciki said...

biasa la..taktik org b'niaga...hihi...