Tak yah baca...aku saja nak membebel

Sori ler kat reader kalau2 N3 aku kali ni ntah pa pe sebabnya dah lama aku tak membebel dalam blog ni tuk melepas geram. That's why title post ni "Tak yah baca..." aku tak galak kan uol baca. Kalau terbaca sori ler...kalau dapat elak kan jer sbb ni entry lepas geram.


Aku bertukar keja dari IT ke marketing line. Walaupun keje ni sama jer mcm keje yg aku buat sebelum ni...meet client tapi tak sangka jadi marketer bukan setakat bersaing dgn competitor kat luar tapi dgn buddy sendiri pun mcm tu gak. Even dahsyat lagi (bagi aku ler). Dgn competitor kita just compete kat luar but dgn buddy satu ofis hari2 leh jumpa empat mata. Boleh jadi gaduh dibuatnya. May be yg keje ni tau mcm maner suasana keje tu.


Aku ni lambat sikit. Org tak suka kat aku, aku tak sedar. Kawan yg lain yg sedarkan sebab aku ni bukan jenis yg pandang negetif kat org. Bg aku semua org mcm aku. Lurus jer keja tak de corner2 because ni yg diterap oleh company lama aku. Client first. But now as marketer seolah2 mcm komisyen first then baru perkara lain. Kot2 org keje marketing ni semua kejar RM jer kot. Sori ler kalau ada yg terasa because this is what I feel now. Kalau tak, tak kan sanggup tikam org kat belakang.


Before this aku keje dgn people from West Malaysia may be most of them is Malay and now dah keje kat Sarawak ni aku bercampur dgn mcm2 bangsa. May be aku dah get use dgn suasana keja dgn org Malaya ni (itu kata nama utk org Semenanjung kat Sarawak) jadi aku jadi awkward dgn suasana keje kat sini sbb dah diterap dgn keja mcm family kat sana.


So how? Nak balik Semenanjung lagi ker? Oh...I dont think so. Tukar keje? Well not good solution. Any suggestion? I dah fed up ni. Nak ignore org ni, tgk muka hari2. One team. Nak curik client dia balas balik. Well is not me. So...HOW?

1 comment:

Yanie said...

Thanks bebanyak. Tu N3 tgh marah tu. Skrg ni dah cool. Org yg kenal manusia bernama Yanie ni mesti tahu susah sgt nak mrah. Case tadi tu rasa mcm kepala dah kena pijak2. Ye ler anggap jer tu bukan rezeki.