Gara-gara Transformers: Dark of the Moon

Pasti ramai dah pergi wayang tonton movie ni. May be dah lambat untuk review sebab dah ramai blogger update tentang movies ni. Lain orang lain pendapatnya kan. Aku bukan nak cerita pasal filem ni cuma bad experience masa on da way nak tengok wayang.

Aku tak terfikir lak ramai orang nak keluar pergi tengok wayang masa hujung minggu ni. I aku tak expect sini macam kat KL gak. Tapi kat KL ok gak lah kan sebab cinema banyak. Kat Kuching ni ada 3 jer. Macam tak caya semua penuh. Kat Spring ni lak 4 hari dari Jumaat lepas fully booked. At last aku beli jer lah tiket for the next day. (Aku pergi Jumaat, beli tiket untuk malam Sabtu).

Oleh sebab hari tu hari Sabtu, parking lak full. Aku buat bodo parking keta comel aku tu kat tepi jalan jer. Aku tak tau lak lepas operation, semua pintu masuk kat shopping mall tutup selain pintu depan. Kena pulak tawaf bangunan tu. Tak pasal-pasal lak exercise tengah malam buta. Semua gara-gara Transformer.

Berbaloi ke tak? Sebagai peminat action movie, well memang berbaloi-baloi.

Dulu aku pernah complaint nape cepat sangat robot-robot tu bertukar dari robot ke kereta atau dari kereta ke robot (Transformer I and 2). Tapi untuk this franchise, aku puas hati lah jugak sebab changes tu dia show step by step.

Byk part yang aku rasa tak sesuai. May be just minor think yang orang tak berapa nak ambik berat. Contohnya:
1. Bukan main lagi bom meletup sana-sini, tapi jalan raya nya OK jer langsung tak berlubang. Mungkin jalan kat US ni lagi kuat kot kat Malaysia.
2. Aku nak sangat lah kasut high heel yang dipakai oleh Carly tu. Berlari macam mana pun tak gak koyak-koyak. Tumit nye elok jer, tak patah2.
3. Best betul dia orang berperang. Sikit calar pun tak de. Comot sikit jer. Heroin nya pun mantain cantik dari awal sampai habis.

Ada banyak lagi le. Malas nak citer. Ramai pulak yang tak setuju. Overall...robot best tapi lakonan Shia dengan Rosie tu tak berapa nak menjadi. Cinematograpy memang cantik banget.

No comments: