Rainforest World Music Festival 2012

Rainforest World Music Festival (RWMF) adalah acara tahunan di Sarawak dan antara acara yang ditunggu bukan sahaja oleh Sarawakian tapi juga pelancong asing dari luar negara. Apa yang menarik mengenai acara ini ialah ia diadakan di Kampung Budaya Sarawak (Sarawak Culture Village - SCV). Orang kata kalau pergi Kuching, tempat ni adalah antara tempat yang WAJIB pergi. Sebab melawat SCV ini ibarat dah melawat satu Sarawak. Sebab SCV ni macam muzium hidup. Visitor boleh belajar cara hidup dan mengenali kebudayaan semua etnik yang ada kat Sarawak ni. Mungkin itulah simboliknya RWMF diadakan di sini.

Event boss aku sendiri pun dari last year lagi tanya pasal event ni. Siap dah beli tiket dengan booked hotel sekali sebab waktu ini semua hotel akan fully booked pada mid Julai. Tak payah ke Kuching town, naik flight dari KL ke Kuching pun boleh nampak ramai foreigner.

This year RWMF akan diadakan pada 13-15 Julai. You can save the date. Tapi tak pasti lah ada tak flight dan hotel waktu tu sekarang ni. Try checked. Kalau tak mahal mesti dah tak de. Hu3X next year.

Mesti tanya apa yang best sangat tentang event ni? Sori, aku pun tak berapa nak pasti. Aku pernah pergi sekali saja. Abaut 10 years ago. Kalau dalam hati ada MUZIK tu mungkin tahu jawapannya kot. Tak payah pusing satu dunia sebab nak menghayati muzik tradisi dari negara-negara lain. Pergi kat sini je dah cukup. Rasanya.

Some pic aku ambik dari web Rainforest World Music Festival (RWMF). More Nak tau more info boleh ke Sini.


1 comment:

Etaa_Herbs said...

kepada sape2 yg berminat untuk beli tiket rainforest world music festival 2012 boleh hubungi sy...013-8709619