Netherlands beat Brasil 2:1

Aku gembira sgt sbb Netherlands dpt pegi semi-final. Bukan calang2 team beb, Brasil. Aku tgk game kt dataran. Pegi dataran, merempit ngan Fatah. Masa nak park motor tu aku perhati satu mamat ni asyik usha jer kat housemate aku ni. Yelah...awek bwk motor. Pakai baju Orange pulak tu. Mmg meriah gila kt dataran.

Aku ngan Fatah dah siap pakai bg orange, walaupun bukan baju Netherland tapi aku dh siap psg niat. Aku ckp kt Fatah, kalau Netherland masuk semi aku beli baju team tu. He3x. Mmg kena beli lah. Entah mcm mane, aku tak tau ler abg ni sokong Brasil atau tak. Tapi nampak jer kita org terus jer jerit HIDUP NETHERLANDS! Aku tak pasti le dia sokong sape. Aku juga tak tau dia betul2 maksudkannya atau nak provok jer. Yg pastinya penyokong Brasil mlm ni lebih ramai dr Netherlands.

Lepas hampar newspaper Fatah kata kat aku, "Aku rasa Brasil kalah mlm ni". Aku sengih jer. Nothing Impossible. Then both team keluar. Netherlands pakai baju orange mcm biasa. Brasil tak pakai baju yg selalu dipakai (Kuning) . Hari ini Brasil pakai baju biru. Aku pandang Fatah. "Beb, aku rasa Brasil kalah mlm ni sebab pakai baju Biru". Fatah sengih jer.

Apabila 1st goal Brasil tak dikira. Aku pdg Fatah. "Rasanya firasat kita betul".

Then Brasil jaringkan 1st goal. Riuh gile dtrn. Aku tak tau ler awek mane, siap melompat-lompat lagi. Hello, awak tu kt mana? Kalau seronok sgt pun tak yah ler nak melompat-lompat mcm kera. Habis 1st half, Brasil lead. Lepas tu drizzling.


2nd half, Netherlands fightbacks and buried Brasil.
(Sukanya aku ngan ayat ni.)

Bygn kekalahan Brasil makin ketara. Apabila Kapten Brasil, Felipe Melo mengisi gol sendiri. 20 minit terakhir, beliau dilayangkan kad merah sbb mengasari pemain Netherlands. Bila Wesley Sneijder menjaringkan gol ke-2 Netherlands minit ke 68, peminat Brasil dah senyap. Ada yg blah awal. Kat sini game dah start rancak, Brasil serang balik dan aku puji kat pertahanan Netherlands. Sebab last 10 minit tu mmg amat2 menakutkan. Dia org mmg kena main dgn baik sbgi menebus kesilapan dia org masa Brasil jaringkan gol diawal game. Netherlands menang, Brasil bye, bye.

Aku rasa punca kekalahan Brasil adalah dia org terlalu confident. Gol awal dia org dpt pun sbb Netherlands player masih lagi dlm keadaan NERVOUS. Yelah, main dgn team ranking pertama dunia yang dah menang 5 kali dan since aku start tengok bola, tak pernah lagi aku tgk Brasil tak sampai semi-final.

Mlm ni Argentina vs Germany...aku go for Germany. Final aku nak tgk Germany vs Netherlands. For host kt dtrn Merdeka yg sblm ni asyik kata dia nak tgk final Argentina vs Brasil...sorry. Tengok dalam mimpi jer.

YANI

No comments: